Verkoop

Verkoop van een woning is maatwerk, elke situatie is weer anders. Woont u nog zelf in de woning? Wanneer krijgt u de sleutel van de nieuwe woning? Wanneer kunt u verhuizen? Gaan eventuele huurders er wel uit . Bent u wel of niet bereid tijdelijk te gaan huren als de koper snel in uw woning wil?

Een ding is zeker: In de huidige markt heeft de verkopende partij een betere positie vergeleken met 5 jaar geleden in de crisistijd en de verkoop doorlooptijden zijn veel korter dan in het verleden.  Nu zijn er kopers genoeg. De kunst is dan wel om zodanig te kwalificeren en commitment te krijgen van de kopende partij dat de woning word verkocht en de deal ook daadwerkelijk doorgaat.

Wij zijn van mening dat in de huidige markt een goede presentatie van de woning, goede fotografie en plattegronden nog steeds belangrijk zijn.

Nieuwsgierig naar onze aanpak? Neem contact op.

Uw woning in goede handen

Onze aanpak

Uitgangspunt van een succesvolle woning verkoop is voor een duidelijk communicatie tussen opdrachtgever en verkopende makelaar én met de potentiële kopers.

Ook na kantoortijd en en tijdens het weekeinde, dat zijn namelijk bij uitstek de momenten dat er vragen naar boven komen, zowel bij verkoper als koper.

Tijdens een kennismakingsgesprek lopen we door de woning en bespreken dan meteen de verkoop mogelijkheden aan de hand van een marktanalyse en uw situatie. In een opdrachtbevestiging komen we overeen wat de kosten zijn, maar nog veel belangrijker, wat u daarvoor kunt verwachten.

Bezichtigingen zijn een belangrijk onderdeel van het proces en die moet goed afgesproken worden met goed gekwalificeerde kopers en niet met iedereen die zomaar belt. Voor  en na bezichtiging is er altijd terugkoppeling zodat u weet wie komt kijken en wat de afloop is.

Door ervaring kunnen wij koopsignalen van serieuze kopers onderscheiden van kopers die twijfelen en steeds met nieuwe bezwaren komen of uitstelgedrag vertonen. Zo kan de onderhandelingsfase worden afgesloten met de juiste koper waarvoor de koopovereenkomst word opgesteld.

Video presentatie woning

Video’s en hippe 3-D interieurvideo technieken lijken in deze markt minder belangrijk te zijn om een woning te verkopen.  De nieuwste Google street view technieken (Matterport) voor interieur zijn wel een erg kostbare investering om mensen virtueel “een kijkje” in uw woning te laten nemen.

“Kopers willen een woning toch zélf zien en er zelf in rond kunnen lopen.

Zie dit soort media meer als een mogelijkheid om naar door te verwijzen als kopers oriënterend aan het rondkijken zijn.

Er zijn in de huidige markt voldoende kopers die concreet willen kopen en die geen toegevoegde waarde zien interieur video’s en online bezichtigingen. Deze kopers willen een bezichtiging met een een makelaar die de woning kent en vragen kan beantwoorden.

Bezichtigingen

Met een goede eerste indruk tijdens bezichtigingen, een opvallende presentatie op Funda en andere technieken helpen wij u om tussen al die andere woningen uit te springen voor de woning verkoop!

Gelukt!

Het formulier is met succes verzonden.
Ik neem zo spoedig mogelijk contact met u op.